Prom Space !

EntriesAboutDarlinksCredits


Yoseob !



Hello, my name is Arief Fahim bin Azmi. Welcome to my space. I'm 11 years old. School at SK Taman Cuepacs. I'm a BOY. You can follow me but cannot copying my stuff ! So enjoy ,

Facebook | Twitter

Screams


Want me to follow you ? Leave it here!

Potret Dorain, potret yg menakutkan
Friday 18 November 2011 | 0 comments

  Assalamualaikum....hari nih nk citer tentang Potret Dorian..selalunyer kiter dengar Potret Monalisa jer..hari nih nak citer tetang potret orng laen plak kan??

  Dorian Gray merupakan lelaki inggeris yg terkaye pade zaman Vicoria.  Dorian bkan sahaja kaya, malah beliau juge 'hensem'. Matanya biru cerah manakal rambutnyer bewarna perang keemasan.seorang pelukis potret terkenal, Basil Hallward ingin melukis wajah Dorian Gray, tetapi Dorian telah menolak pelwaan si pelukis. Setelah puas dipujuk, akhirnya Dorian bersetuju. setelah potret beliau siap, Dorian cube memusnahkan potret itu kerana terlalu indah sehingga Dorian tidak dapat menerima kenyataan. Menurutnya, beliau akan tua manakala potret itu terus kekal dengan ketampanan beliau.

   Basil cuba menghalang niat Dorian itu dan Dorian membuat keputusan untuk menyimpan potret beliau di perpustakaan yg berada di rumahnya. Beberapa hari kemudian, belaku beberapa kejadian aneh. Kelakuan Dorian mula berubah, beliau memutuskan pertunanganya dengan Syabil Vane, seorang pelakon. Akibat terlalu kecewa, Syabil Vane membunuh diri dengan meminum racun. Sewaktu Dorian melihat potretnya, satu kejadian aneh telah berlaku, beliau ternampak kedut2 halus di sekeliling mulut pada potretnya. selepas kejadian itu, Dorian mengalihkan potret beliau ke tingkat atas supaya tiada sesiapa dpat melihat potret beliau yg semakin hari semakin hodoh dan menyeramkan.

   Tahun  demi tahun (walaupon dh 10 tahun hidop!)wajah beliau masih tampan dan tidak sedikit pon berubah. Pada suatu hari, Basil pergi melawat rumah Dorian. Dorian tidak membenarkan Basil melihat potret beliau tetapi Basil berjaya juga melihat potret Dorian tanpa pengetahuan Dorian. Dia begitu terperanjat melihat  orang yg berada di dalam potret itu ialah orng tua.

  Tiba2 Dorian memasuki bilik itu dan membunuh Basil. selepas mebunuh Basil, tiba2 tangan orang yg berada di dalam potret itu kemerahan seperti darah. Selepas kejadian itu, Dorian jatuh cinta kepada seorang gadis jelita dan baik hati, Dorian bertekad untuk kembali ke pangkal jalan. pada suatu ketika, Dorian merenung potret beliau. Apa yg dilihat nya adalah wajah yg bengis dan warna darah di tangan semakin pekat. melihat keaadan itu, Dorian bertekad untuk memusnahkan potret itu. Beliau mengambil pisau yg sama digunakan untuk membunuh Basil, lalu menikam potret itu bertubi-tubi.
 
 Pembantu rumahnya mula mencari Dorian setelah beberapa hari tidak nmpak beliau. Sebaik sahaja masuk ke sebuah bilik, pembatu rumah nampak seorang lelaki tua dan hodoh mati akibat pisau tertusuk di dada. Setelah di siasat, mayat orang tua itu adalah Dorian kerana beliau memakai cincin. berhampiran dengan mayat tersebut, ada sebuah potret Dorian yg muda, tampan dan tersenyum riang.

p/s:brrrrrrr......seram sejuk lak rase... die ngan potret bagaikan bertukar rupa...

Older Post